Reklama dla małej firmy – co warto wybrać?

Reklama małej firmy

Mała średnia firma najczęściej prowadzona jest przez osobę fizyczną prowadzącą działalność gospodarczą. Nowy właściciel takiej firmy bardzo rzadko posiada budżet pozwalający na wyraźne zaistnienie na rynku. Najczęściej musi on powoli i mozolnie mościć swojej miejsce wśród ogromnej konkurencji. I mimo że każdy przedsiębiorca jest świadom, że firma musi się reklamować , wydatki z tym związane zawsze odsuwa się jak najdalej od siebie, na niedaleką przyszłość.

Jak reklamować małą firmę?

Zmiany jakie zachodzą na naszych oczach w kwestii rynku reklamy powodują, że nawet mała firma, przy minimalnych nakładach kosztów może skutecznie się reklamować. Dzieje się tak przede wszystkim za sprawą rozwoju internetu. Dla małej średniej firmy jest to właściwie jedyna możliwość publicznego zaistnienia. Oczywiście nigdy nie jest tak, że z tytułu reklamy nie ponosi się kosztów. W tym przypadku koszty są niewspółmiernie małe do możliwości osiągnięcia spektakularnego efektu.

Po pierwsze strona internetowa

Podstawowym narzędziem dla małej firmy niezbędnym do promocji jest dobra strona internetowa. I to jest koszt, który naprawdę warto ponieść. W tym przypadku kluczowy dla przedsiębiorcy będzie wykonawca strony www. Bardzo często młody czy nowy przedsiębiorca zleca tę czynność znajomym królika czyli koledze ze szkoły. Potrafi czy nawet próbuje wykonać ją samemu. Tymczasem oddanie realizację strony w ręce profesjonalnego wykonawcy stwarza wiele niebranych przez przedsiębiorcę pod uwagę możliwości. Ponieważ strona internetowa nie tylko musi być spójna, interesująca, łatwa w obsłudze, intuicyjna, zawsze sprawna czyli osadzona na dobrym serwerze. Musi też być wypełniona określonymi słowami czy zwrotami. Jej zawartość musi odpowiadać dokładnie temu czego będą szukać odbiorcy, również w warstwie językowej.

Pozycjonowanie strony i reklamowe triki 

Im więcej wymagań co do strony będzie miał przedsiębiorca tym więcej będzie ona wymagała pracy i to nie tylko przy jej stworzeniu, ale przede wszystkim przy obsłudze. Początkujący przedsiębiorca o ograniczonych środkach przeznaczonych na reklamę nie może pozwolić sobie na założenie strony www i zapomnienie o niej. Ponieważ jeżeli on o niej zapomni to tym bardziej zapomną odbiorcy. Dlatego strona musi żyć. A można ten cel osiągnąć w różny sposób. Do niedawna najpopularniejszą techniką był newsletter wysyłany systematycznie ze strony. Ale jego mankamentem jest to, że musi on wnosić cały czas nowe informacje, a poza tym wymaga zgód odbiorcy, a w przypadku obowiązujących przepisów rodo jest to coraz trudniejsze.

Dlatego najczęściej wykorzystywanym sposobem jest prowadzenie na stronie blogu dotyczącego oczywiście przedmiotu działalności firmy. Jednak blog musi być ciekawy dla odbiorcy, wnoszący coraz to nowe treści a przede wszystkim pisany pod SEO i pozycjonowanie strony. Umiejętne wprowadzanie właściwej treści sprawia, że strona niejako reaguje na oczekiwania odbiorców. Gdy internauta wpisuje w wyszukiwarkę określone frazy w poszukiwaniu danego produktu czy usługi przedsiębiorca musi to wiedzieć i reagować np. poprzez dostosowanie do nich treści blogu.

Social media

Niezwykle istotnym narzędziem reklamy dla małej firmy są wszystkie social media. Umiejętne wykorzystanie tego narzędzia, nawet przy niewielkich kosztach to kopalnia nowych odbiorców. Przy tego rodzaju reklamie najważniejsza jest systematyczność , brak pośpiechu i rzetelność przekazu. Odbiorcę nie można zmylić nieprawdziwą treścią czy nawet oszukać. Reklama w internecie to kij o dwóch końcach.

You may also like...